Felanmälan
Om du har problem eller frågor gällande telefoni, kontakta LU Servicedesk.
Innan du felanmäler:
Har du testat att starta om mobiltelefonen?
Har du testat att sätta in SIM-kortet i en annan mobiltelefon?
Har du verifierat att mobil anknytning är aktiverad?
Man kan från mobilen tillfälligt koppla in/ur tjänsten mobil anknytning med följande koder:
Aktivera mobil anknytning, ring 92143
Avaktivera mobil anknytning, ring 92243
Felanmälan av mobil anknytning, var beredd att uppge:
Anknytningsnummer
Mobilnummer
Kontaktperson och telefonnummer
A-nummer (uppringande nummer)
B-nummer (mottagande nummer)
Datum och tid
Adress
Byggnad
Våning
Felbeskrivning (t.ex. A hör inte mig men jag hör A, eller samtalskvalitén är dålig och ljudet hackar)
Felanmälan av fast anknytning, var beredd att uppge:
Anknytningsnummer
Telefonmodell - t ex Avaya 9611, 9630 eller 4610
Uttag, t ex DD01 21C 15/16
Adress/Byggnad
Kontaktperson och telefonnummer
Problembeskrivning
Har du testat att dra ut och sätta i sladden igen för att starta om apparaten?
Fungerar andra telefoner/datorer i närheten?
Står det något i displayen? I så fall vad?
Fungerar telefonen i annat uttag?
Felanmälan av mobiltelefon (ej abonnemang)
Vid felanmälan av mobiltelefon, kontakta leverantören för inköpet.
Innan du skickar in din iPhone/iPad för någon form av reparation/service så är det av yttersta vikt att funktionen "Hitta min iPhone" avaktiveras. Om "Hitta min iPhone" är aktiv så är det omöjligt för serviceverkstaden att registrera enheten i Apples servicesystem och service kan inte utföras. Denna funktion är utvecklad för att förhindra spridningen/användandet av stulna iPhone/iPad.
Kontakt
LU Servicedesk
Tel. 046-222 90 00
Servicedesk [at] lu [dot] se
Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17