Värdegrund
Sektionen ITs värdegrund skall genomsyra allt arbete och alla kontakter med Sektionen IT. Värdegrunden har utarbetats gemensamt av alla Sektionen ITs medarbetare under 2013 och vi arbetar aktivt för att säkerställa att vi tillämpar den i alla relationer med kunder, leverantörer och mellan medarbetare. Värdegrunden består kortfattat av nedanstående tre områden:
Engagemang
- Vi sätter oss in i kundens/arbetskamratens behov och situation för att prioritera och fatta beslut
- Vi hjälper varandra över avdelnings- och teamgränser samt andra IT-organisationer inom LU
- Vi arbetar proaktivt
- Jag ringer/träffar kunden/arbetskamraten när jag känner att mail/ärende kan feltolkas
- Jag ser möjligheter i stället för problem
Kvalitet
- Vi arbetar med tydlig ansvarsfördelning (rätt roll gör rätt sak) som vi följer, utvärderar och utvecklar
- Jag ser leveransen från Sektionen IT som en helhet oavsett vem eller vilka som medverkat
- Vi följer internt upp vårt arbete/leverans och utvärderar
- Jag behandlar leveranser till medarbetare på samma villkor som till extern kund
- Vi respekterar, följer och utvecklar våra arbetsprocesser, rutiner och regler
Ansvar
- Jag tar ett personligt ansvar för utveckling av min personliga tjänst/roll
- Jag håller vad jag lovar som t.ex. leveranstider och mötestider
- Jag ser till att avsluta påbörjat arbete/uppdrag
- Jag säger till när jag kan ta på mig mer och när jag har för mycket arbete
- Jag tar ansvar för att inget ”faller mellan stolarna” och lämnar aktivt över ärenden
- Jag hjälper kunden att identifiera sina behov så att vi erbjuder rätt tjänst
Kontakt
LU Servicedesk
Tel. 046-222 90 00
Servicedesk [at] lu [dot] se
Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17